آموزشی

روش های پاکسازی و تمیز کردن وسایل چوبی

تمیز کردن وسایل چوبی

برای اینکه بتوانیم وسایل چوبی خود را تمیز کنیم و برق بندازیم باید به یکسری نکات مهم برای نظافت آن ها توجه کنیم در این مقاله به شما روش هایی خواهیم گفت که بهتر است برای تمیز کردن وسایل چوبی مثل کمد و پیشگیری از  خراب شدن و آسیب دیدن آن ها رعایت کنید. ابتدا می بایست به این نکته توجه کنید که نباید وسایل چوبی رادر معرض نور خوشید و گرما قرار داد. نور خورشید و گرما باعث می شود که وسایل چوبی ما خشک شوند و یا رنگشان بپرد.

 

میز تحریر ماهان مجموعه گامی نو

میز تحریر ماهان

 

شیوه های تمیز کردن وسایل چوبی

برای طول عمر بیشتر وسایل  مثل جاکفشی بهتر است که هر چند وقت یکبار آن هارا گردگیری کرده و آن هارا تمیز کنیم. و یا بهتر است برای نظافت وسایل چوبی از دستمال های بدون پرز یا ماهوت پاک کن استفاده کرد تا غباری که روی وسایل نشسته است به طور کامل پاک شود.

مرحله بعدی برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی منازل یا محل کار شما این است. که اطلاع کامل در رابطه با این داشته باشید که جنس وسیله ی مورد نظر شما از چه چیزی می باشد. و شیوه پاک کردنشان به چه صورت می باشد بطور مثال اگه بوفه یا ویترین شما از جنس چوب گردو باشد. باید آن را هروز دستمالی نرم بکشید تا گرد و خاکی نگیرد ، در صورتی که لکه سفید روی چوب مشاهده کردید می توانید آن را با خمیر دندان برطرف کنید.

مشاهده جدیدترین مدل ها قیمت و خرید : میز کنسول، میز تحریر 

 

تمیز کردن وسایل چوبی با استفاده از روغن دست ساز

یکی از بهترین راه هایی که می توانید برای برق انداختن وسایل چوبی استفاده کنید درست کردن روغن های خانگی می باشد. مواد مورد نیاز برای درست کردن همچین روغنی شامل: روغن بزرک و عصاره صمغ می باشد که می بایست. این دو را به میزان برابر بجوشانید و مواد را باهم مخلوط نمائید. سپس با دستمالی نرم به سطوح چوبی خود بمالید تا بتوانید وسایل چوبی را برق بیندازید. روغنی که با روش گفته درست می کنید باعث می شود که در بافت چوب نفوذ کند. و حتی بعد از گذشت سالیان سال وسایل چوبی شما مثل میز تلویزیون  تازه بماند و زیبایی و درخشندگی خود را به طور کامل حفظ کند.

 تمیز کردن وسایل چوبی رنگ شده

اگر وسایل چوبی رنگ شده مثل دراور دارید و می خواهید آن هارا تمیز کنید بهترین راه ممکن این است که از برس های مخصوص استفاده کنید روش کار با این برس ها به این صورت است. که می بایست آن را در سر جارو برقی قرار دهید و چوب های رنگ شده را با آن تمیز کنید.

تمیز کردن لکه ها از روی وسایل چوبی

اگر لکه های چوبی شما لکه برداشت می توانید آن هارا با استفاده از اسفنج آن هارا محو کنید. قبل از انجام این کار ابتدا اسفنج را خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. زیرا خیس شدن چوب باعث می شود که چوب باد کرده  و لکه از خود به جا بزارد.

تمیز کردن وسایل چوبی پولیش شده

اگر شما قصد تمیز کردن وسایل چوبی مثل میز آرایش پولیش شده را دارید، بهتر است از محلول های مخصوص پولیش یا پارافین دار برای این کار استفاده کنید. زیرا پارافین خراش های موجود در سطح چوب را می پوشاند و اگر شما سالی دو یا سه بار این کار را انجام دهید می توانید به خوبی وسایل چوبی خود را نگه دارید.
همچنین ساده ترین راه برای تمیز کردن وسایل چوبی پولیش شده استفاده از پولیش های اسپری می باشد. اما چون درون مواد اولیه خود دارای سیلیکون می باشد مقداری سطح چوب را لغزنده می کند و بصورت توده مانند جمع می شود.

امیدواریم که توانسته باشید مشکل خود را در این مقاله از گامی نو یافته و به سوالات خود دست یافته باشید. همچنین اگر شما سوال خاصی مد نظرتان می باشد می توانید در بخش کامنت ها از ما پرسیده تا مجموعه ما پاسخ شما را در سریع ترین زمان ممکن بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *