دکوراسیون

اصول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی هتل

کاور مقاله دکوراسیون هتل

یکی از فعالیت های مهمی که هتلدار ها ملزم به انجام آن هستند، طراحی داخلی زیبا و جذاب است تا میهمانان و کارکنان و هر فردی که به هتل شما قدم می گذارد، یک تجربه منحصر به فرد و دلپذیر داشته باشد و چه در مدت زمان اقامت و چه پس از آن، هتل شما را به سایرین معرفی کند و خود نیز برای اقامت مجدد به آن جا بازگردد.

طراحی هتل امری بسیار فراتر از رنگ و متریال استفاده شده در ساخت اتاق است. تمام وسایل و حتی کوچک ترین جزئیات نیز روی مخاطب اثرگذار خواهد بود و کوچک ترین تغییر نیز می تواند تفاوت های بزرگی ایجاد نماید. با مطالعه این مطلب بیشتر با اهمیت دکوراسیون داخلی  آشنا خواهید شد.

 

دکوراسیون داخلی هتل

دکوراسیون داخلی هتل

چرا طراحی داخلی هتل دارای اهمیت است؟

همانطور که می دانیم صنعت تورسیم و هتل داری یکی از بازار های پر رقابت است و فعالان این حوزه تمام هدفشان و فعالیت هایی که انجام می دهند برای جذب مخاطب، مشتریان و نیز کسب رضایت آن ها است. مهمان ها در هر سطح توان مالی که باشند، مجموعه ای را انتخاب خواهند کرد که در راستا دیدگاه و سلیقه شان باشد.

ذاشتن یک هتل با طراحی داخلی زیبا و بهینه می تواند به شما کمک کند تا راحت این دستاورد ها را داشته باشید:

  • مهمان هایی که بار ها و بار ها هتل شما را انتخاب خواهند نمود
  • برجسته کردن امکانات هتل
  • متمایز کردن هتل شما از سایر رقبا
  • بالا بردن امکان رزرو هتل برای مراسم ها و رویداد های مهم توسط ارگان های بزرگ
  • معروف شدن در سطح جامعه مخصوصا موقعیت مکانی نزدیک خودتان
  • برند سازی

چگونه طراحی داخلی مناسبی را برای هتل خود پیدا کنیم؟

در اولین قدم به بررسی رقبا و بهترین های حوزه خود بروید و آن ها را آنالیز نمایید تا نقاط قوت آن ها را بیابید و متوجه شوید که چه مواردی باعث شده است تا مخاطبان وفاداری داشته باشند. برای مثال تخت خواب ها و یا مبلمان استفاده شده در اتاق ها چه ویژگی داشته اند که شما نیز با پیاده کردن آن ها در دکوراسیون هتل خود می توانید بازار را به دست بگیرید؟

در طراحی داخلی سعی نکنید در همه چیز عالی باشید بلکه نقاط مهمی که اهمیت آن ها برای مخاطب بیشتر از سایرین هستن را بیاید و تمرکز خود را روی این موارد قرار دهید.

این موارد را باید در کل فرایند انجام کار از تم رنگی گرفته تا مبلمان و اکسسوری ها در ذهن داشته باشید و همسو با آن ها انتخاب هایتان را انجام دهید.

اگر شعاری برای برند خود دارید آن را در طراحی نشر دهید برای مثال اگر می گویید که هتلتان خانه دوم مسافرین است، باید آن را در تمام هتل بازتاب دهید به گونه ای که مسافر در همان لحظه ای که وارد هتل می شود تا زمانی که به اتاقش می رسد این حس که این جا مانند خانه خودش است را دریافت کند. حتی اگر شعار شما لوکس بودن هتل می باشد نیز باید به همین ترتیب تمام دکوراسیون استفاده شده از کمد، دراور ، میز تلویزیون ، کتابخانه ، میز کنسول ، تخت خواب ، شلف ، میز جلو مبلی ، میز ناهار خوری تا فرش و پرده ها از متریال و طراحی لاکجری ای برخوردار باشند.

دکوراسیون داخلی هتل

دکوراسیون داخلی هتل

راحتی و آسایش مهمان ها را فدای زیبایی نکنید!

درست است که در نگاه اول زیبایی اثاثیه و دکوراسیون تاثیر زیادی بر مخاطب می گذارند، اما بعد از آن، چیزی که مهم است احساس مخاطب برای سپری کردن اوقاتش در هتل شماست. استفاده از تمام وسایل مثل سرویس های بهداشتی، مبلمان هتل، ورودی ها و خروجی ها، باید برای مهمان ها ساده و بدور از پیچیدگی باشد. برای مثال کنسول ها باید دارای دستگیره های شیک و کاربردی باشند و شیر آلات نیز باید در نگاه اول رساننده ی عملکردشان به مخاطب باشند.

باید مطمعن شوید تمام وسایلی که قرار است در اتاق ها و لابی استفاده نمایید عملکردی مطلوب داشته باشند.

مبلمان های خاص، نورپردازی و دیزاین فانتزی و جذاب

مبل های خاص و ویژه ای همچون سلطنتی، مدرن و یا کلاسیک می تواند یک وجهه بی نظیری برای برای هتل شما ببخشد، اما از این نکته نیز غافل نشوید که مبل های عجیب و غریب می توانند بعنوان یک شمشیر دو لبه و بسیار برنده در در دکوراسیون هتل شما عمل کنند. بنا براین در انتخاب سبک و نوع مبلمان می بایست دقت بالایی شود.

میز های تحریر و آرایش، یکی دیگر از لوازمی که می بایست جهت حال رفاه مسافران و گردشگران خود در هتل های بین المللی تهیه شود، میز تحریر و میز آرایش اللخصوص برای بانوان و کودکان جهت قرار دادن لوازم آرایشی و لپ تاپ و یاشخصی است که میتوان از آن اسم برد. همچنین از این نکته مهم نیز غافل نشوید که نوع رنگ بندی و شکل و  شمایل این مدل میز ها تاثیر بسزایی در دکور شما دهد. نوع نورپردازی و روشنایی نیز یکی دیگر از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. بنابراین در این باره نیز می بایست بسیار با اهمیت برخورد کنید.

دکوراسیون داخلی هتل

دکوراسیون داخلی هتل

جمع بندی : بدون شک شما عزیزان بعنوان مدیر یک هتل، تعداد بی شماری هتل را از نزدیک دیده اید و با هنر چیدمان و دکور آشنایی لازم را دارید، اما دکوراسیون فضای مورد نظرتان کاری است که تنها یک دکوراتیو حرفه ای و کار بلد می تواند انجام دهد که پیشنهاد می کنیم حتماً از علم و هنر آنان بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *