آموزشی, دکوراسیون

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن!!

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن

آیا در خانه خود وسایلی دارید که از آن ها خسته شده اید و یا اینکه آن ها را دوست دارید اما حس می کنید نیاز دارند تا بروز شوند؟! باید بگوییم که شما تنها نیستید. در ادامه این مقاله از گامی نو به شما ایده هایی برای تغییر دکوراسیون خانه به شما می دهیم.

شما برای بروز کردن دکوراسیون خود میتوانید مکان اثاثیه خود را تغییر دهید، روکش یا رنگ آن ها را تغییر دهید، وسایل با رنگ های مختلف را با قبلی ها ست کنید، کاربری برخی وسایل را عوض نمایید یا آن هایی که دیگر نیاز ندارید را بفروشید.

ایده هایی برای بروز کردن دکوراسیون خانه

برای خیلی از ما پیش می آید که از وسایلی که داریم خسته شده ایم ولی دلمان نمی خواهد از شر آنها خلاص شویم. در این مواقع تنها راه حل آپدیت کردن و بروز رسانی آن هاست تا به مبلمان و سایر وسایل موجود جان تازه ای بدهیم و بشود از آن ها مثل روز اول استفاده نمود و لذت برد.

به سادگی حرکت دهید

گاهی اوقات یک وسیله آنقدر زیباست که می شود برای سال ها به آن نگاه کرد و لذت برد در این موارد اگر از منظره خسته شده اید، کافیست آن را جا به جا کرده به مکانی دیگر یا یا اتاقی دیگر ببریم. زیرا هدف از بروز رسانی یک دکوراسیون، تغییر ظاهر قدیمی آن است. برای مثال ممکن است از میز کنسول خود خسته شده باشید و به فکر تغییرش باشید در حالی که می توان با برداشتن دکوری ها و اضافه کردن یک آینه به آن ظاهری مدرن و امروزی بخشید.

میز کنسول آلفا، میز کنسول جدید و مدرن ساخته شده در مجموعه گامی نو

میز کنسول آلفا، میز کنسول جدید و مدرن ساخته شده در مجموعه گامی نو

تغییرات در ظاهر

برای خرید مبلمان خود هزینه زیادی کردید و چند سال از آن استفاده کردید، بهترین جنس چوب و رنگ را برای آن انتخاب کرده اید ولی اکنون که به آن نگاه می کنید، شبیه صندلی مادر بزرگ ها به نظر میرسد و شکل خود را از دست داده است. راه حل بسیار با صرفه در چنین مواقعی تغییر است. روکوبی و زیر سازی های مبل های خود را تغییر داده و آن ها را به یک دست مبل نو تبدیل کنید. و در کنارش از میز جلو مبلی جدید استفاده کنید.

بقیه را بروز کن

گاهی اوقات بروزرسانی و آپدیت کردن یک عنصر که دوستش نداریم ممکن نیست در حالی که برای آن هزینه زیادی کردیم. برای مثال یک فرش را در نظر بگیرید با رنگ قرمز لاکی که زمانی انتخاب عالی ای برای دکوراسیون ما بود اما اکنون در کنار مبل های قهوه ای زیاد زیبا بنظر نمیرسد.

نه میتوان آن را رنگ کرد و استفاده از روکش ها هم آنقدر که باید راه حل مشکل نیست. برای این که این فرش را در دکوراسیون خانه بگنجانیم شاید تغییر مبل ها به شیوه نکته قبل راه حل بهتری باشد. برای مثال مبل ها را به طوسی تغییر دهید و ببینید که در کنار این فرش قرمز چقدر زیبا بنظر خواهد رسید.

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن!!

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن!!

چیزی که دوست نداری را بفروش

با استفاده از پلتفرم هایی مثل دیوار و شیپور وسایل خود را که دیگر آن ها را نمی خواهد به قیمت مناسب بفروشید. یک کمد قدیمی، میز تلویزیون از مد افتاده و سایر وسایل را می توانید به پول تبدیل کنید تا در تامین هزینه های خرید وسایل جدید نیز به شما کمک کند. نباید از دور ریختن و یا بخشید وسایل قدیمی خود بترسید. چیز های کهنه باید بروند تا جایی برای جدید ها باز شود.

تغییر کاربری

حتما نباید مطابق اسم یک وسیله از آن استفاده نمایید. برای مثال یک کتابخانه را به پذیرایی بیاورید و کتاب های دوست داشتنی خود را در کنار چند قاب عکس و دکوری های مورد علاقه خود در آن قرار دهید و فضای خسته کننده آن دگرگون نمایید. از یک صندلی و نشیمن کنار آن برای ساخت یک فضای مطالعه استفاده نمایید

کتابخانه آرنا ساخته شده در مجموعه گامی نو

کتابخانه آرنا ساخته شده در مجموعه گامی نو

رنگ کنید

میتوانید از برچسب ها و یا رنگ های مخصوص برای تغییر یک میز تحریر یا کتابخانه خود استفاده کنید تا فضای مطالعه خود را تازه و با نشاط کنید یا کابینت ها را به رنگ های مدرن و شیک تغییر دهید تا تاثیر بسزایی که روی خانه شما می گذارند را ببینید. این تغییرات بسیار راحت و بی نهایت موثر هستند.

ورودی خانه را دست کم نگیرید

ورودی های خانه معمولا راهرو های گاها کوتاه و باریک هستند که به سادگی از آنها چشم پوشی میکنیم. اما به محض ورود شما یا مهمانان تان به خانه اولین چیزی که با آن رو به رو می شوید است که می توانید بسیار دلپذیر باشد.

معمولا همه ما در این قسمت جاکفشی را قرار داده ایم. یک راه ساده برای آپدیت کردن این قسمت قرار دادن یک آینه بالای جاکفشی، یک گلدان و چند شمع خوشبو است تا طراوت این قسمت را حفظ کند از اهمیت وجود نور در این بخش غافل نشوید که روز به هر چیزی زندگی میبخشد. میتوانید از شلف دیواری  هم برای قرار دادن دکوری ها استفاده کنید.

جاکفشی آبان

جاکفشی آبان

طبیعت را به خانه بیاور

گیاهان یکی از عناصری هستند که به محض ورود به یک فضا به آن زیبایی و زندگی میبخشند. شما گزینه های بیشماری برای استفاده دارید که می توانید به راحتی هم با سبک دکوراسیون و هم سلیقه خودتان آن را مطابقت دهید. اگر همین الان هم از این گیاهان زیبا استفاده می کنید می توانید با تغییر گلدان ها به آنها رنگ و بویی تازه بدهید.

کوسن و شال مبل

تزیین به معنی برجسته کردن چیز های کوچک در دکوراسیون است. تغییر این جزییات به راحتی و حتی با توجه به فصل امکان پذیر است و اثر زیادی روی دکوراسیون دارند. می توانید با تغییر دادن شال مبل یا کوسن ها نمای مبل های خود را دگرگون کنید. یا اگر تاکنون از آنها استفاده نمی کردید بی درنگ به سراغ خرید آن ها بروید.

ملافه ها را طبق فصول تغییر دهید

یکی از نکاتی که شاید از آن غافل هستیم، تغییر ملافه ها طبق فصول است که علاوه بر اثری که روی دکوراسیون اتاق خواب و تخت خواب ما دارد. در کیفیت خواب و رضایت ما از خواب نیز موثر است.

از پتو ها ملافه های گرم تر و سنگین تر برای فصول سرد و ملافه های نخی و خنک و پتو های سبک برای فصل های گرم استفاده نمایید. همچنین می توانید رنک آن ها را نیز در تناژهای رنگا رو رنگ و شاد و یا گرم تغییر دهید. با قرار دادن میز پاتختی در کنار تخت خود دکوراسیون اتاق تان را کامل نمایید.

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن!!

با این نکات چیدمان خانه ات را بروز کن!!

هدف از بروز رسانی

در بروز رسانی هدف در کل استفاده از همان وسایلی که دارم است که نحن بازسازی و تغییر قرار گرفته اند. همچنین برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون را آپدیت کنید باید بتوانید وسایل قدیمی را دوربیندازید، ببخشید یا بفروشید تا برای ورود وسایل جدید جا باز شود و یا فضای بیهوده اشغال شده آزاد گردد.

همچنین مطالعه این مقالات از گامی نو نیز پیشنهاد می شود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *