آموزشی, مبلمان

ویژگی های یک صندلی مطالعه خوب و استاندارد

ویژگی های یک صندلی مطالعه خوب و استاندارد

زمانی از صندلی و نشیمن مطالعه صحبت می شود عموما به دو گروه از صندلی ها اشاره داریم. گروه اول صندلی های اداری هستند که پشت میز تحریر از آنها استفاده می شود که به دلیل استفاده به مدت زمان طولانی چه برای کار و چه برای مطالعه باید در انتخابشان، نکاتی را در نظر بگیرم که در ادامه به آن ها پرداخته میشود.

گروه دیگر، صندلی ها و یا کاناپه های راحتی ای هستند که در کنار کتابخانه ها قرار می گیرند تا در حال استراحت روی آن ها، از مطالعه کتاب مورد علاقه تان نیز لذت ببرید.

هر صندلی برای کاربرد خاصی ساخته شده است برخی به صورت ست میز و صندلی و برخی به صورت تک برای میز ناهار خوری یا میز کار که ویژگی های خاصی دارند

صندلی و نشیمن حنا

صندلی و نشیمن حنا

صندلی های مطالعه راحتی

یکی از بهترین ویژگی های مطالعه این است که وابسته به زمان و مکان خاصی نیست و در همه حال می توان از آن لذت برد اما اگر واقعا عاشق مطالعه باشید، هیچ چیز به اندازه داشتن یک گوشه دنج برای خلوت کردن با کتاب هایتان، نمیتواند شما را خوشحال کند. 

یکی از لازمه های مطالعه خوب و دلنشین در گوشه ی دنج خانه شما در کنار میز کنسول یا میز تلویزیون، یک صندلی راحت و نرم است که اگر با یک شال مبل و یک چراغ مطالعه هم آمیخته شود میتواند برای ساعت ها شما در در دام خود بیندازد. 

صندلی و نشیمن لاله

صندلی و نشیمن لاله

صندلی های مطالعه راحتی در انواع و اقسام و رنگ ها و مدل های متنوعی وجود دارد که شما میتواند به صورت آنلاین یا حضوری اقدام به انتخاب و خرید نمایید. اما از نظر ساختاری بهتر است دارای ویژگی های زیر باشد.

  • متریال راحت و نرم
  • دارای کوسن برای احساس راحتی بیشتر
  • دارای پاف یا براکت باز شو برای زیر پا
  • دارای دسته های نرم
  • قابلیت ساخت در طرح و پارچه دلخواه
  • دارای پشتی شیب دار 
  • طراحی شیک

صندلی های مطالعه اداری

بعد از همه گیری کرونا و شرایطی که افراد را به کار در خانه مجبور کرد، خیلی از افراد این سبک از کار در منزل و دورکاری را پسندیدند و برای ادامه از آن استقبال کردند. اما کار در دفتر های کار خانگی که عموما در اتاق خواب و کنار تخت خواب ها بود دارای چالش هایی مانند نبود فضای مناسب برای فعالیت که می توان به نداشتن میز و صندلی از میان آن ها اشاره کرد. 

چه برای مطالعه و چه برای کار ما ساعات طولانی ای را پشت میز می گذرانیم. نشستن مداوم به صورت 8 ساعت پشت یک میز تحریر غیر استاندارد و روی یک صندلی به همین سبک میتواند شما را دچار آسیب های فیزیکی و اسکلتی نماید.

صندلی و نشیمن بهار

صندلی و نشیمن بهار

در مرحله اول یک صندلی مطالعه ارگونومیک اداری باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ارگونومیک در لغت هر مورد مرتبط با کار است که به طور خاص برای حداکثر راحتی و کارایی طراحی شده است. بسیاری از این ویژگی‌ها گزینه‌های قابل تنظیم هستند، بنابراین افراد با هر شکل و اندازه‌ای می‌توانند از راحتی مناسب و ایده آل شخصی لذت ببرند. 

یک صندلی اداری ارگونومیک معمولاً با داشتن ویژگی های زیر تعریف می شود:

  • عمق مناسب
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • دسته با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • پشتی مناسب و راحت
  • قابلیت تنظیم شیب
صندلی و نشیمن ارکیده

صندلی و نشیمن ارکیده

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر از گامی نو را راجع به همین موضوع مطالعه نمایید:

داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک مهم است زیرا:

وقتی در حین کار  آسیب می بینید، تمرکز کردن سخت است و زمانی که تمرکز کردن سخت باشد، می تواند بر کیفیت کار شما تاثیر منفی بگذارد. نشستن طولانی مدت بر روی یک صندلی اداری غیر  استاندارد می تواند منجر به کمردرد شود که یک مسئله جدی است و می تواند بر عملکرد و زندگی شخصی شما تاثیر بگذارد.

یک صندلی اداری ارگونومیک با تکیه گاه کمری مناسب به گونه ای طراحی شده است که فشار کمتری بر ستون فقرات وارد کند، وضعیت بدنی را بهبود ببخشد و کمردرد را کاهش دهد. 

صندلی و نشیمن خورشید

صندلی و نشیمن خورشید

واضح است که کمردرد باعث عذاب فیزیکی کارکنان می شود، اما با انواع مختلفی از عوارض عاطفی نیز مرتبط است. این عوارض عبارتند از:

  • اضطراب
  • فشار
  • عدم تمرکز
  • از دست دادن اشتها

همه اینها می تواند پیامدهای جدی بر بهره وری، زندگی شخصی و سلامت کلی افراد داشته باشد. کمردرد گاهی اوقات باعث می شود که کارمندان مرخصی نیاز بیشتری داشته باشند.

چرا به صندلی مطالعه نیاز داریم؟

اما با توجه به این نکاتی که به آنها اشاره نمودیم، یکی از قانع‌کننده‌ترین دلایل برای داشتن یک صندلی مطالعه اختصاصی این است که برای حمایت از  وضعیت بدنی صحیح و برای داشتن ستون فقرات سالم و بدنی بدون درد بسیار مهم است. داشتن یک صندلی مطالعه ارگونومیک و راحت یکی از راه هایی است که می توانیم فشار وارده بر بدن و ستون فقرات خود را کاهش دهیم.

یکی دیگر از دلایل مهم برای انتخاب صندلی مطالعه استاندارد، کاهش حواس پرتی ها است. عدم تمرکز، درک محتوای مطالعه شما را دشوارتر می کند. این بدان معنی است که یادگیری آن سخت تر است و در نتیجه لذت کمتری نیز دارد. اگر قصد مطالعه عمیق در مورد موضوع مطالعه خود را دارید، مانند مطالعه برای کنکور، ترکیب میز و صندلی مطالعه استاندارد بهترین انتخاب ممکن است. قرار گیری صحیح دستان شما را برای یادداشت برداری یا تایپ کار و مطالعه را آسان تر می کند.

صندلی و نشیمن رایان

صندلی و نشیمن رایان

سوالات متداول

چه نوع صندلی برای مطالعه خوب است؟

برای مطالعه به دنبال صندلی ای باشید که از متریال نرم ساخته شده باشد تا در هنگام نشستن احساس خوبی داشته باشید. برای انتخاب جنس روکش می توانید از مخمل، کتان یا پارچه های پلی استر استفاده نمایید اگر هم به دنبال ظاهری رسمی تر و کلاسیک تر هستید، میتوانید از چرم های صنعتی و طبیعی استفاده کنید. در صورت انتخاب چرم صنعتی، باید در مراقبت و نگهداری آن دقت داشته باشید.

صندلی مطالعه چه ویژگی هایی دارد؟

این نوع صندلی ها برای یک نفر طراحی میشوند و که با استفاده از پایه های متنوعی ساخته میشوند، برخی از صندلی های مطالعه دارای پایه های چرخ دار و برخی پایه ثابت هستند و از متریال مختلفی برای ساخت نظیر چوب، پلاستیک و فلز استفاده می شود.شتی این نوع صندلی ها دارای قوس یا انحنا برای کمر است و ارتفاع آن ها قابل تنظیم می باشد و ارگونومیک است.

صندلی و نشیمن رادین 2 نفره

صندلی و نشیمن رادین 2 نفره

صندلی ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد؟

یک صندلی اداری ارگونومیک معمولاً با داشتن ویژگی های زیر تعریف می شود:

  • دارای عمق مناسب برای بهترین حالت قرار گیری ران ها
  • ارتفاع قابل تنظیم در دسته ها 
  • پشتی با قابلیت حمایت از کمر نظیر قوس و انحنا
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • قابلیت تنظیم زاویه
  • قابلیت تنظیم میزان ارتجاع پشتی

با الهام از beautifulhomes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *