آموزشی, دکوراسیون

ایده های جدید و بروز دکوراسیون داخلی فضای اداری

ایده های جدید و بروز دکوراسیون داخلی فضای اداری

همه ما ساعات زیادی را فضای ادرای و محیط کار می گذرانیم، شاید برخی اوقات حتی بیشتر از زمانی که در خانه خود هستیم. همچنین ما می دانیم که قرار گرفتن در یک فضای راحت و دلپذیر نقش مهمی در روحیه و بهره وری کلی ما دارد، اما آیا می دانستید که یک فضای اداری با طراحی خوب می تواند در میزان موفقیت کسب و کار شما تاثیر بگذارد؟

در ادامه این مقاله، کارشناسان گامی نو ایده هایی را برای دکوراسیون داخلی محیط کار شما ارائه می دهند که، می توانید از آن ها الهام گرفته و خود و تیمتان را با انگیزه نگه دارید.

ایده 1 : تابلو های هنری بزرگ

اگر به دنبال ایده‌های عالی برای دکوراسیون اداری هستید، استفاده از تابلو های هنری می‌تواند فضای کار شما را بسیار جالب‌تر، متفکرانه‌تر و بزرگتر کند. برای مثال یک تابلو زیبا بالای دراور یا میز تحریر  می توانید این قسمت از دفتر کار شما را بسیار شیک کند.

فایل چهار کشو آلوا

فایل چهار کشو آلوا

ایده 2 : گل ها

گل ها نشاط آور هستند، ظاهر خوبی دارند، بوی خوبی دارند و حس خوبی به شما می دهند. تعدادی گلدان را در اطراف فضای خود بچینید تا حال و هوای شادی بخشی داشته باشید که مطمئنا  به همه سرایت می کند.

ایده 3 : سطل های زباله شیک

شاید هرگز به تاثیر سطل های زباله توجه نکنید، اما شما ناگزیر به آن ها در محیط اداری یا دفتر کار خود نیاز دارید. پس چرا تماشای آنها را لذت بخش نکنید؟ از سطل های استیل گرفته تا سطل های چوبی بزرگ با ظرفیت بالا ، مطمئنا تعدادی سطل های زباله شیک را پیدا خواهید کرد که با زیبایی فضای اداری شما مطابقت دارند.

ایده 4 : مبلمان منحصر به فرد

امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب مبل ها، صندلی ها، میز تحریر ، کتابخانه میز و صندلی شلف دیواری کمد و موارد مشابه وجود دارد که با استفاده از  آن ها می توان تحولی فوق العاده در در دفتر کار خود ایجاد نماییم.

میز تحریر M108

میز تحریر M108

ایده 5 : شعار سازمانی

یک تصویر از شعار شرکت یا سازمان خود را به صورت نوشتاری یا تصویری، روی یکی از دیوار های در معرض چشم کارکنان قرار دهید تا برای مثال هر زمان که از چاپگر استفاده میکنند، بتوانند آن را مشاهده نمایند.

ایده 6 : هنرمندان بومی

برای ایجاد تحول در دکوراسیون اداری خود به دنبال هنرمندان بومی منطقه خود بگردید تا با ایده های ناب خود، نمای دفتر شما را دگرگون کنند. بسته به اینکه در چه زمینه ای مشغول به کار هستید، این ایده می‌تواند راهی مناسب برای معرفی و  بازاریابی شرکت تان به مخاطبان جدید باشد که به نحوهای مختلف با این هنرمندان در ارتباط هستند.

ایده 7 : رنگ سازمانی

هنگام انتخاب رنگ برای فضای اداری خود، رنگ های برند تان را به  گونه های مختلف در آن بگنجانید تا فضای شما دارای یک سبک ثابتی و منحصر بفرد باشد که منعکس کننده شما و کسب و کار شما است

 با قرار دادن لوگو و  نام شرکت خود در بخشی از دفتر کار، کارمندان ارتباط قوی تری با کسب و کار احساس می کنند و به این صورت تمایل بیشتری به ترویج تصویر مثبت از  شرکت خواهند داشت.

رنگ‌های مناسب می‌توانند تأثیر روانی قدرتمندی بر افراد داشته باشند و باعث احساس شادی و انرژی بیشتر در آن‌ها شوند.

ایده 8 : استفاده از دکوری ها و اکسسوری ها

ممکن است تصور کنید که استفاده از اکسسوری ها می‌تواند حواس‌تان را پرت کند، اما اگر در اتاق مناسب و در محل مناسب قرار گیرد، می‌تواند یک نقطه بسیار جذاب برای دفتر شما باشد. می توانید از شلف ها برای قرار دادن این وسایل کمک بگیرید.

شلف دیواری ریو

شلف دیواری ریو

ایده 9 : فضای باز

به جای استفاده از اتاق های کاملا بسته، به سراغ فضا های اداری باز بروید. محیط های اداری باز، یک فضای کاری مدرن ارائه می دهند و نبودن دیوار ها ارتباط و همکاری را بین اعضای تیم افزایش می دهد به این ترتیب، اعضای تیم تمایل بیشتری برای ارائه ایده ها و نظرات دارند، زیرا جو دوستانه تر و غیررسمی است.

ایده 10 : ارزیابی بخش ها

هر فضایی در محیط اداری شما باید حس خاص خود را داشته باشد، برای مثال، ممکن است بخواهید که اتاق کنفرانس شما احساس رسمی تر و جدی تری به کارکنان انتقال بده، بنابراین داشتن یک رنگ های خنثی و مبلمانی با ظاهری حرفه ای تر در قسمت، منطقی تر خواهد بود. و یا شاید بخواهید اتاق استراحت باعث سرگرمی و خنده شود، بنابراین اضافه کردن رنگ های تند و مبلمان متنوع در این قسمت گزینه مناسب تری خواهد بود.

ایده 11 : شخصی سازی

از آنجایی که هرکسی سلیقه و سبک شخصی خود را در مورد دکور دارد، تیم خود را تشویق کنید تا هر عنصری را که در طول روز انگیزه آنها را حفظ می کند، به میز های کارشان بیفزایند. این ایده میتواند در مورد اضافه نمودن یک گلدان، یک عکس از عزیزان یا ماگ مخصوص خودشان باشد که در نتیجه بیشتر به آن ها حس تعلق خاطر خواهد داد.

ایده 12 : نهایت استفاده از نور طبیعی

نورپردازی خوب یکی از مهمترین عناصر یک دفتر اداری کار با طراحی خوب است. فضای شما می تواند با منحصر به فرد ترین مبلمان، بهترین رنگ ها و میزهای شیک تجهیز شود، اما هیچ کدام خودشان را نشان نمیدهند، مگر اینکه نورپردازی مناسبی در فضا داشته باشید.

از آنجایی که نور طبیعی همیشه بهترین گزینه است، تمام قسمت های پنجره را بدون مانع نگه دارید تا فضای کار خود را با نور طبیعی تا حد ممکن پر کنید. اگر پنجره‌های شما پرده دارند، آن‌ها را تا جای ممکن باز نگه دارید.

ایده 13 : دوری از آشفتگی

کاغذها، فایل‌ها و جعبه‌های مختلف پس از گذشت زمان روی هم انباشته می‌شوند. کارمندان و خودتان را مجاب کنید که با اختصاص زمانی اندک در روز، به صورت متناوب آن ها را سازماندهی کنید. اینگونه فضای شما در کمترین زمان تمیز و تازه به نظر می رسد. استفاده از کتابخانه ها و قفسه ها می تواند یک گزینه عالی برای سر و سامان دادن به این آشفتگی ها باشد.

کتابخانه الیت یک

کتابخانه الیت یک

ایده 14 : رایحه مطبوع

استفاده از بوهای خوب در دفتر کار باعث می شود که یک روز کاری دلپذیر داشته باشید. روی برخی از خوشبوکننده‌های هوا هزینه کنید و مطمئن شوید که گردش هوا در ساختمان شما به خوبی انجام می شود. مخصوصا در تابستان ها که گرما باعث تعریق و ایجاد بو های نا مطبوع خواهد شد.

ایده 15 : بایگانی زیبا

کار اداری می تواند استرس زا و گاهی خسته کننده باشد. با بخش بندی کاغذها و فایل های خود با پوشه های رنگارنگ، انجام کار ها را لذت بخش تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *