دکوراسیون

آیا ام دی اف انتخاب مناسبی برای ساخت تخت خواب می‌باشد؟

آیا ام دی اف مناسبی برای ساخت تخت خواب می‌باشد؟

به محض اینکه برای خرید یک وسیله مانند تخت خواب، کمد و غیره اقدام می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد این است که از چه مواد یا متریالی برای ساخت آن استفاده شده است؟ این متریال کیفیت لازم را برای استفاده طولانی مدت دارند یا خیر‌؟

امروزه با توجه به گسترش فناوری قابلیت ساخت وسایل و عناصر مختلف با متریال‌های گوناگون به راحتی فراهم شده است که هم به شما قدرت انتخاب بیشتری می‌دهد و هم با تعدد گزینه‌ها انتخاب را برای شما سخت‌تر کرده است.

ما امروز داریم مقاله از گامی نو به عنوان یکی از تولید کنندگان مصنوعات چوبی ام دی اف می خواهیم به بررسی این مطلب بپردازیم که چرا شما باید برای خانه خود یک وسیله ساخته شده از ام دی اف را به جای متریال‌های دیگر انتخاب کنید.

ام دی اف چیست؟

برای اینکه بدانیم یک محصول ساخته شده با ام‌دی‌اف چه ویژگی‌هایی دارد قبل از هر چیزی باید در مورد خود ام دی اف اطلاعات کافی داشته باشیم.

به طور خلاصه ام دی اف یک محصول ساخته شده از الیاف چوب طبیعی است که با رزین‌های مصنوعی در دما و فشار بالا ترکیب شده است تا ورق‌هایی صاف و یکدست با ضخامت‌های مختلف ساخته شود. از آنجایی که این ورق‌های ساخته شده از مشتقات چوبی شباهت بسیار زیادی به خود چوب را دارند از آنها برای ساخت محصولات مختلف مثل دراور و کنسول به عنوان جایگزین چوب استفاده می‌شود. اما آیا ام دی اف برای ساخت مبلمان خانگی مناسب است یا خیر؟

دلایل انتخاب ام دی اف

تولید کنندگان محصولات ام دی اف و طرفداران این متریال در مورد ویژگی‌های زیر برای انتخاب ام دی اف با یکدیگر هم نظر هستند:

به صرفه و در دسترس

اشاره کردیم وسایلی که با ورق‌های ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند در واقع با خرده‌های چوب‌های باطله ساخته شده‌اند که در نتیجه آسیب به محیط زیست را تا حد زیادی پایین می‌آورد و در مقایسه با محصولات ساخته شده از چوب طبیعی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند، در حالی که از کیفیت ساخت مشابهی برخوردارند. همچنین میتوانید محصولات مشابه را به راحتی بعدا سفارش دهید مثل یک جفت میز پاتختی برای کنار تخت خابتان 

از ام دی اف برای ساخت انواع وسایل از جمله کمد، تخت خواب، میز تحریر، میز تلویزیون، جاکفشی و غیر استفاده می‌شود.

یک دست و منعطف

با توجه به اینکه ورق‌های ام دی اف در کارخانه و بر اساس یک فناوری خاص ساخته می‌شوند، دارای ماهیت یکپارچه و یکدست هستند که همین امر باعث می‌شود تا برش و کار با آنها بسیار راحت باشد و بتوان از آنها برای ساخت محصولات با تنوع بالاتر در طراحی استفاده نمود. سطح این ورق‌ها توسط فناوری‌های گوناگون یا رنگ یا لمینت یا روکش می‌شود تا ظاهری جذاب و زیبا پیدا کند.

نصب در محل

یکی از ویژگی‌هایی که استفاده از ام دی اف را در دنیای امروز بسیار رایج نموده است این می‌باشد که شما می‌توانید قسمت‌های مختلف یک محصول مثلاً میز آرایش را به صورت پازلی ساخت و برای مسافت‌های دور ارسال کنید تا در محل استفاده مونتاژ شود. بیان دیگر امکان ارسال محصولات ام دی اف به سراسر دنیا به صورت کمجا و دمونتاژ شده فراهم می‌باشد. همچنین میتوانید یک ست برای آن از هر جای دنیا سفارش دهید، مثل یک صندلی و نشیمن برای میزتان.

این فرایند اتصال قسمت‌های مختلف محصولات دمونتاژ شده ام دی اف بسیار ساده بوده و بدون مهارت خاص یا تجهیزات حرفه‌ای قابل انجام است و شما برای نصب آن نیاز به تخصص نخواهید داشت همچنین کثیف کاری‌های ناشی از برش و اتصال وجود ندارد.

استحکام بالا

محصولات ساخته شده از ام دی اف به اندازه موارد ساخته شده از چوب طبیعی استحکام لازم را دارند و می‌توانند وزن بالایی را تحمل کنند برای همین گزینه بسیار مناسبی برای ساخت وسایلی مثل تخت یا کتابخانه می‌باشند.

تنوع رنگ و کالیته

شما در انتخاب یک محصول ساخته شده از ام دی اف گزینه‌های زیادی برای انتخاب رنگ پیش رو دارید شما می‌توانید حتی در یک محصول از دو یا سه رنگ ورق ام دی اف مختلف بسته به سلیقه خود استفاده کنید و به راحتی یک محصول را با سایر وسایل خود ست کنید.

ضد آب نبودن

می‌توان تنها عیب محصولات ام دی اف را این گزینه دانست که در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر هستند یعنی شما در مناطق مرطوب مانند شهرهای ساحلی یا در حمام و سرویس بهداشتی نمی‌توانید از محصولات ام دی اف استفاده نمایید و در صورت استفاده در مدت زمان کوتاهی با جذب رطوبت زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهند و به اصطلاح با نفوذ آب ورق استفاده شده در آن باد می‌کند. حتی اگر تمام لبه‌های کار توسط نوار کاملاً پوشیده شود باز هم امکان جذب از طریق محل‌های اتصال وجود دارد. 

با الهام از architecturaldigest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *