آموزشی, مبلمان

مزایا و معایب تخت خواب های تاشو + (خطرات احتمالی)

کاور مقاله مزایای و معایب تخت خواب تاشو

تخت خواب های دیواری که به آن ها تخت های تاشو نیز گفته می شود، نوعی تخت است که در صورت عدم استفاده می تواند به صورت عمودی روی دیوار قرار گیرد، این تخت خواب ها را می توان به صورت افقی یا عمودی بسته به ترجیحات شما در کمد های دیواری یا به صورت عناصری مستقل تعبیه نمود. این نوع تخت ها به دلیل ویژگی های صرفه جویی در فضا و چند منظوره بودن بسیار پرطرفدار می باشند و برای مشتریان مناسب هستند. اما با وجود تمام این ویژگی ها، معایبی نیز در رابطه با آن ها وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری خرید تخت تاشو در نظر گرفته شود.

ما در این مقاله از گامی نو به بررسی این تخت ها و ویژگی های مثبت و منفی آن میپردازیم تا شما دقیق تر انتخاب کنید و پس از خرید یک تخت تاشو دچار پشیمانی نشوید. قبل از خرید این تخت ها بسیار مهم است که از سابقه سازنده آن مطلغ شوید زیرا این تخت ها به دلایل مختلف مستعد خراب شدن هستند و اگر سازنده آن محصول باکیفیتی را تولید نکرده باشد، خیلی زود دیگر قابل استفاده نیست یا باید هزینه مجددی را برای تعمیرات آن پرداخت کنید.

به طور اجمالی تخت های تاشو دارای مزایا و معایبی هستند:

مزایای تخت تاشو 

  • صرفه جویی در فضا
  • چند منظوره بودن
  • تلفیق شدن با اتاق در صورت عدم استفاده
  • استفاده به عنوان تخت مهمان 

معایب تخت تاشو 

  •  در مقایسه با انواع دیگر تخت خواب ها نسبتا گران
  •  می توانند فضای زیادی از دیوار یک اتاق را اشغال کنند
  • چندان محبوب نیستند
  • ممکن است با طراحی برخی اتاق خواب ها همخوانی نداشته باشند

تخت های تخت خواب شو در چند سال گذشته بسیار محبوب تر از اکنون بودند زیرا امروزه ده ها نوع تخت در رنج قیمت های متنوع در مراکزی مثل گامی نو وجود دارد که مردم می توانند به راحتی با در نظر گرفتن طراحی، ویژگی ها و محدوده قیمت مد نظرشان، یک تخت مناسب را انتخاب کنند.

چرا باید تخت های تاشو را بخریم؟

اگر چه تخت های دیواری یا تا شو در نظر برخی افراد محبوبیت کمتری داشته باشند،  اما هنوز مزایای زیادی وجود دارد که نظر برخی افراد را به خود جلب می کنند. در ادامه برخی از مزایای اصلی تخت های تاشو را بررسی میکنیم.

کاور مقاله مزایای و معایب تخت خواب تاشو

از مزایای تخت های مورفی می توان به صرفه جویی در فضا، چند منظوره بودن، استفاده برای تخت مهمان و در صورت عدم استفاده جمع کردن آن ها؛ اشاره نمود.

صرفه جویی در فضا 

همانطور که قبلا هم اشاره شد، هدف اصلی یک تخت تاشو ، صرفه جویی در فضا به خصوص در آپارتمان های کوچک یا اتاق خواب های کمجا است. اگر فضای محدودی در اتاق تان دارید، تخت دیواری می‌تواند به شما اجازه دهد در طول روز یا زمانی که از تخت استفاده نمی کنید، فضای اشغال شده توسط آن را آزاد کنید. 

همچنین،  با توجه به این که تخت‌های تاشو فقط در صورت استفاده باز می‌شوند، می‌توانند به بزرگتر دیده شدن اتاق خواب کمک کنند.

چند منظوره 

در اوایل شروع ساخت این نواع مبلمان، اکثر تخت‌های تاشو فقط به عنوان تخت استفاده می شدند اما با پیشرفت روند تولید مبلمان، تکامل یافته و پیشرفت کردند. و طراحی و ویژگی های تخت های تاشو نیز بهبود پیدا کرد.

تخت‌خواب‌های تاشو مدرن می‌توانند شامل قفسه‌هایی برای ذخیره‌سازی و استفاده های متنوع مثل کتابخانه باشند که معمولا در هر طرف تخت، وجود دارند. به عنوان مثال، برخی از تخت های تاشو دارای فضای ذخیره سازی هستند و همچنین می توانند در صورت جمع شدن به مبل تبدیل شوند. این ویژگی ها تخت های تاشو را چند منظوره می کند و می تواند به شما در صرفه جویی در فضای بیشتر کمک کند.

کاور مقاله مزایای و معایب تخت خواب تاشو

پنهان شدن

وقتی از تخت های تا استفاده نمی کنیم، مانند یک دیوار معمولی، کمد دیواری  یا کمد ایستاده به نظر می رسند. در واقع یکی از خصوصیاتی که مردم در مورد تخت های تاشو دوست دارند، همین موضوع است که وقتی روی دیوار تا شوند از دید بقیه پنهان می شوند و حضورشان به هیچ عنوان حس نمیشود. 

این خصوصیت از این جهت مهم است زیرا که در دکوراسیون اتاق خواب شما بود و نبودشان خیلی تاثیر گذار است. وقتی تخت های تاشو، جمع میشوند، میتوانند به عنوان بخشی از یک کمد به نظر برسند و شما می توانید سایر قسمت های این کمد را با وسایلی مثل چند کتاب، قاب عکس و دکوری ها تزیین نمایید. 

تخت مهمان

ممکن است فردی از اعضای خانواده شما در شهر یا کشور دیگری زندگی کند و هر چند وقت یک بار تمایل داشته باشد که در خانه شما برای مدتی اقامت داشته باشد، در این صورت داشتن یک تخت مهمان که فضای راحتی را برای مهمان شما فراهم کند، دارای اهمیت است. 

استفاده از تخت های تاشو مهمان این اجازه را به شما می دهد تا در صورت عدم استفاده از آن ها ، فضای اتاق برای دیگر فعالیت ها مثل مطالعه یا کار و نیز قرار دادن سایر وسایل مثل میز آرایش ، میز تحریر ، میز پاتختی ، شلف ، دراور و … آزاد باشد.

معایب (معایب) تخت های مورفی

اگرچه تخت های مورفی دارای مزایای زیادی هستند که ما را هرچه بیشتر به خرید این تخت ها ترغیب می کنند، اما مهم است که برخی از قابل توجه ترین معایب این تخت ها را نیز در نظر بگیریم. 

از معایب تخت های تاشو می شود به این موارد اشاره کرد که تا کردن و کنار گذاشتن آنها می تواند چالش برانگیز  و سخت باشد و ممکن است باعث شود مجبور شوید هر صبح این کار را برای مرتب کردن اتاق خود را در طول روز انجام دهید. تخت های تاشو یک عیب دیگر هم دارند که چندان بادوام نیستند، در صورت استفاده نا صحیح می توانند برای شما یا خانواده تان خطرناک باشند و در مقایسه با انواع دیگر تخت ها نسبتا گران هستند.

تا کردن و کنار گذاشتن سخت

در گذشته تخت‌های تاشو حجیم تر بودند و تا کردن و باز شدن آن‌ها برای افراد سخت بود. اگر چه تخت‌های تاشو امروزی به صورتی طراحی شده‌اند که کاربر راحت‌تر آن‌ ها را در صورت نیاز جمع می کند یا بیرون می آورد، اما باز هم دشواری های خود را دارد.

به عنوان مثال، باز کردن یا بستن تخت های مورفی برای افراد مسن اصلا کار راحتی نیست و نیز  دسته‌های تخت تاشو معمولا در قسمت بالای تخت قرار می‌گیرند، بنابراین افراد مسن و یا کوتاه قامت  ممکن است هنگام بالا بردن و پایین کشیدن تخت دچار درد مفاصل شوند و یا اصلا به آن ها دسترسی نداشته باشند.

همچنین باز کردن تخت دیواری می تواند برای زنان باردار کار بسیار سختی باشد. کودکان نیز نباید تخت تاشو را باز کنند یا ببندند زیرا ممکن است نتوانند مطمئن شوند که تخت قبل از خواب به طور کامل باز شده است یا نه که در نتیجه می تواند باعث مشکلات ایمنی شدید و آسیب به آن ها شود.

در هنگام خواب و خستگی دردسر سازند

درست است که می توانید از فضای باز ایجاد شده با تا کردن تخت های تاشو برای اهداف دیگری استفاده نمایید، اما زمانی که نیاز دارید بعد کار کمی استراحت کنید یا یک چرت کوتاه بزنید باید تمام وسایل را جمع نمایید تا فضا برای باز کردن تخت مهیا شود.

ملحفه

یکی دیگر از معایب تخت های تاشو این است که می توانند ملحفه ها و بالش ها را نامرتب و بهم ریخته کنند. همچنین، بالش‌ها در صورتی که در تخت خواب تا شوند به راحتی شکل خود را از دست می دهند. برای جلوگیری از این مشکلات، برخی از تخت های مورفی قفسه های مخصوصی را برای نگهداری بالش ها و پتو ها دارند. با این حال، حتی اگر یک قفسه برای این منظور در تخت تاشو خود دارید، باز هم باید هر دفعه هنگام خواب ملحفه‌ها، بالش‌ها و پتوهای روی تخت قرار دهید و هر بار که می خواهید تخت را جمع کنید باید آن ها را بردارید. 

چندان بادوام نیستند

از آنجایی که تخت های تاشو به صورت مداوم بیرون کشیده و تا می شوند، ممکن است به اندازه تخت های معمولی دوام نداشته باشند. تخت های تاشو که برای استفاده روزمره نصب می شوند در حداکثر و با مراقبت زیاد حدود 5 سال عمر می کنند. تخت‌های تاشو که به برای مهمانان در نظر گرفته شده‌اند، بسته به تعداد دفعات تا کردن و باز کردن تخت، می‌توانند 10 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورند. در حالی که تخت های معمولی می توانند برای مدت طولانی تری دوام بیاورند.

می توانند خطرناک باشند

 تقریباً همه ی تخت ها برای کودکان و بزرگسالان بی خطر هستند. تنها خطر بعضی از تخت ها که می تواند داشتن گوشه های تیز است. با این حال، تخت های تاشو می توانند مشکلات ایمنی بیشتری ایجاد کنند. تخت های تاشو در صورت عدم نصب و استفاده صحیح می توانند خطرات ایمنی را به همراه داشته باشند و حتی مرگ و میر ناشی از شکستن تخت های مورفی معیوب نیز در دنیا دیده شده است. 

درست است که این امر ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما هر نوع مبلمانی می تواند خطرناک باشد اگر به درستی از آن استفاده نشود. تخت های تاشو در صورتی ایمن هستند که با پیروی از دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی ارائه شده روی برچسب یا دفترچه راهنما به درستی استفاده شوند. 

نسبتا گران هستند

تخت های معمولی مورفی معمولا قیمت بیشتری دارند و با افزایش اندازه تخت می توانند حتی گران تر نیز باشند همچنین ممکن است هزینه های اضافی برای نصب تخت هم وجود داشته باشد، که یک مرحله ضروری است که هرگز نباید از آن بگذرید. نصب حرفه ای تخت خواب، استفاده از آن را بسیار ایمن تر می کند و از شما و اعضای خانواده تان در برابر صدمات محافظت می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *