دکوراسیون

سرویس خواب نوزاد شامل چه وسایلی است؟

سرویس خواب نوزاد شامل چه وسایلی است؟

یکی از دغدغه‌ها و مسائلی که فکر والدین و خانواده‌ها را قبل از به دنیا آمدن بچه‌ها به خود مشغول می‌کند، بحث خرید سیسمونی و آماده کردن اتاق خواب کودک است.

از آنجایی که مهمترین قسمت خرید سیسمونی بخش خرید سرویس چوب است و همچنین بیشترین هزینه برای این وسایل باید کنار گذاشته شود، ما در این مقاله از گامی نو به شما لیستی از لوازم مورد نیازتان را تهیه کرده‌ایم تا شما راحت‌تر برای خرید این وسایل چه از لحاظ مالی چه وسایلی که نیاز دارید برنامه‌ریزی داشته باشید.

لیستی که ما در این مقاله پیشنهاد می‌کنیم می‌تواند بر اساس فضایی که در اختیار دارید یا بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید کم یا زیاد شود.

سرویس خواب نوزاد باید شامل چه اقلامی است؟

قبل از اینکه به سراغ لیست سرویس خواب نوزاد برویم بدانید که یک سرویس خواب نوزاد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. 

از آنجایی که این وسایل تشکیل دهنده اجزای اصلی اتاق فرزند ما هستند انتخاب آنها اهمیت زیادی دارد زیرا او در سال‌های آینده برای قرار دادن وسایل لباس‌ها و خوابیدن از آنها استفاده می‌کند. 

همانطور که گفتیم این وسایل دکوراسیون اتاق کودک را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل باید در انتخاب مدل و رنگ آنها دقت کنیم و مواردی را انتخاب کنیم که برای چند سال آینده زیبایی اتاق را حفظ کند. سال‌های اولیه زندگی بچه‌ها با سرعت رشد بالایی همراه است و همین باعث می‌شود نیازهای آنها به صورت مداوم در حال تغییر باشد پس باید ‌بینی‌هایی در این خصوص داشته باشیم.

با توجه به اینکه این وسایل به صورت روزانه توسط کودک ما استفاده می‌شود کیفیت متریال مورد استفاده نیز اهمیت پیدا می‌کند تا هم ایمنی او را تضمین کند و هم سال‌های زیادی دوام داشته باشد تا هزینه‌ای که برای آن کرده‌ایم کوتاه مدت نباشد.

حال نکات مهم در خصوص خرید سرویس خواب نوزاد برای شما مشخص شد، به سراغ وسایل مورد نیاز برای اتاق کودک می‌رویم. این لیست صرفاً یه کیسه پیشنهادی است و می‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه تغییرکند.

تخت خواب، مهم ترین بخش خرید!

از آنجایی که کودک ما در سال‌های اولیه زندگی خود ساعات زیادی را در حال خواب می‌گذراند، تخت خواب از مهم‌ترین وسایل محسوب می‌شود. همچنین یا توجه به ابعادی که از فضا اشغال می‌کنند، نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند و همین باعث می‌شود اهمیت انتخاب صحیح آن، بیشتر شود.

تخت یا گهواره نوزاد اهمیت زیادی دارد زیرا امنیت کودک را در هنگام خواب تامین می‌کند پس مهم است که به خوبی از پس این کار بر بیاید. ما در مقاله راهنمای کامل خرید تخت نوزاد نکات مهمی که باید در خصوص خرید تخت نوزاد به آن توجه کنید را مفصل توضیح داده‌اید و می‌توانید از آن برای انجام این خرید کمک بگیرید.

بهتر است هنگام انتخاب گهواره به سراغ مدل‌های نوزاد نوجوان بروید تا در چند سال آینده نیز فرزند شما بتواند از آنها استفاده کند زیرا همانطور که اشاره کردیم کودکان بسیار سریع رشد می‌کنند و یک گهواره ساده و کوچک بعد از ۳ یا ۴ سال دیگر غیر قابل استفاده نیست.

در کنار تخت یا گهواره شما به یک گهواره کوچک که کنار تخت مادر قرار بگیرد و در ماه‌های اولیه رسیدگی به نوزاد را هنگام شب راحت‌تر کند نیز نیاز پیدا می‌کنید. این گهواره‌ها امنیت کودک را زمان خواب بیشتر می‌کنند تا سهوا توسط والدین هنگام خواب برخوردی با کودک صورت نگیرد.

کمد لباس جادار و زیبا، از ملزومات

بعد از خواب مهمترین نیازهای کودک خوراک و پوشاک است که باید توسط والدین تامین شود بر اساس همین ویژگی‌ها کودک به تعداد زیادی لباس برای تعویض نیاز دارد که این لباس‌ها برای داشتن نظم به یک کمد احتیاج دارند. کمد لباس نوزاد معمولاً دارای رگال آویز با ارتفاع کمتری نسبت به کمد لباس والدین است همچنین دارای قفسه‌های باز یا دارای درب هستند که برای قرار دادن وسایلی مانند دکوری‌ها یا اسباب بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر فضای کافی در اتاق کودک وجود ندارد همین کمدها با برخورداری از دو یا سه کشو می‌توانند کار دراور را نیز برای فرزند شما انجام دهند. زیرا در سال‌های اولیه تعداد لباس‌های نوزاد و همچنین ابعاد آنها کم است و این کشوها می‌توانند نیاز آنها در این خصوص را برطرف کنند.

دراور ساده و شیک برای کودکان

همانطور که گفتیم در سال‌های اولیه نیاز زیادی به تعداد کشوهای بیشتر برای کودکان نیست اما اگر فضا و بودجه شما اجازه را می‌دهند در همان ابتدا یک دراور چوبی ست با سرویس چوب کودک خود تهیه کنید تا در سال‌های آینده سنین نوجوانی که نیاز آنها بیشتر شد، همچنان بتوانید از سرویس چوب استفاده داشته باشید و نیاز به اضافه کردن وسیله به آن نباشد زیرا انتخاب مدل و طرح و رنگ که با سایر وسایل همخوانی داشته باشد سخت، دشوار در برخی از موارد امکان ناپذیر است.

برای اینکه سرویس خواب انتخابی شما برای چند سال مورد استفاده قرار بگیرد و بر اساس سلیقه کودک ما که اکنون بزرگ شده است قدیمی به نظر نرسد، بهتر است به سراغ مدل‌های ساده و رنگ‌های خنثی بروید تا برای همیشه جذاب و زیبا بمانند.

میز تعویض پوشک باید راحت و تمیز باشد

یکی از وسایلی که امروزه در سرویس خواب کودک جای خود را باز کرده است، میز تعویض پوشک است که میتوان آن را یک میز کنسول پهن تعریف کرد که یک سطح استاندارد برای قرار دادن نوزاد هنگام تعویض پوشک برای والدین فراهم می‌کنند. زیرا انجام این کار داخل گهواره به دلیل اینکه والدین در وضعیت خم قرار می‌گیرند کهمی‌تواند سخت و آسیب‌زا باشد. اگر فضای اتاق کودک این اجازه را می‌دهد حتماً این وسیله را تهیه نمایید. برخی از دراورها به صورتی طراحی شده‌اند که می‌توانند کار این وسیله را نیز برای شما انجام دهند.

 

میز تحریر لازم کوچولو خواهد شد!

با توجه به اینکه نیازهای کودک ما به سرعت در حال تغییر است خرید یک میز تحریر ست با سرویس خواب پس از چند سال اهمیت خود را نشان می‌دهد که کودک ما برای نقاشی یا کارهای هنری و به زودی برای مطالعه و انجام تکالیف به آن احتیاج پیدا می‌کند.

کتابخانه ی چوبی برای قرار گرفتن وسایل نوزاد تا نوجوان کاربردی است

همانطور که گفتیم برخی از کمدها دارای قفسه‌هایی هستند که می‌توان از آن برای قرار دادن وسایل مختلفی مانند اسباب بازی‌ها یا کتاب‌ها استفاده کرد. همچنین شما برای رفع این نیاز به یک کتابخانه چوبی یا شلف دیواری نیز احتیاج پیدا می‌کنید که مخصوصاً با شروع تحصیل بچه‌ها نبود آن بیشتر احساس می‌شود‌. 

برای اینکه این وسیله کاربردی‌تر شود، می‌توانید کتابخانه‌ هایی را انتخاب نمایید که دارای کمد نیز باشد تا بتوانید برای قرار دادن وسایل بچه‌ها از آن استفاده کنید.

چطور فضای کم اتاق را مدیریت کنیم؟

با توجه به اینکه تمام این مسائل ممکن است فضای زیادی را نیاز داشته باشند و اتاق بچه‌ها این اجازه را ندهد، شما می‌توانید به سراغ انتخاب تخت با میز بروید که طراحی آنها بهینه می‌باشد و مخصوص فضاهای کوچک است.

این سرویس خواب‌ها معمولاً دارای یک تخت در قسمت بالا هستند که از فضای زیر آنها برای قرار دادن کشوها، میز تحریر، قفسه‌ها و غیر استفاده شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *