آموزشی, دکوراسیون

ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون امروزی

اگر دوست دارید که دکوراسیون خود را به سطحی بالا‌تر از آنچه در اطراف خود مشاهده می‌کنید، ارتقا دهید، به شما ترکیب کردن دو عنصر بسیار تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی را پیشنهاد می‌کنیم؛ چوب و فلز!

یکی از جدیدترین و خاص‌ترین ترند‌های بازار که اخیرا مد شده است و طراحان دکوراسیون داخلی و تولیدکنندگانی نظیر گامی نو به آن روی آورده‌اند، مبلمان ساخته شده از ترکیب چوب و فلز است که حس گرما و صمیمیت چوب را با حس سردی و صنعتی بودن فلز تلفیق نموده و نتیجه بی نظیری را به ارمغان آورده است.

این نوع مبلمان به حدی ناب هستند که می‌توان از آن ها در اکثر سبک‌های دکوراسیون، از معاصر و مدرن و صنعتی گرفته تا روستیک و مینیمال استفاده نمود.
حتی می‌توان گفت که این نوع مبلمان را به راحتی می‌توانید به عنوان قسمت شاخص یا نقطه کانونی اتاق خود انتخاب کنید. اگر هدف شما استفاده از این ترکیب در اتاق نشیمن است، به شما
میز کنسول را پیشنهاد می‌کنیم.

نه تنها مبلمان های ترکیبی بلکه استفاده از خود عنصر فلز در دکوراسیون به زیباتر و خاص‌تر شدن آن کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید با توجه سلیقه و زمینه ای که برای استفاده از این نوع اکسسوری های فراهم است، انواع دکوری های برنجی، مسی، نقره در آن استفاده کنید.

به عنوان مثال یا ایده می‌توانیم توصیه کنیم که برای روی میز کنسول خود یک جفت شمعدان برنجی تهیه نمایید یا داخل کتابخانه خود از اشیاء هنری ساخته شده با فلزهای دور ریختنی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید قاب عکس‌های فلزی را به عنوان دکوری روی میز تحریر یا میز آرایش خودخود قرار دهید.

چوب و فلز در مبل‌ها

یکی از بهترین ایده‌ها برای استفاده از ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون داخلی خانه‌ها، به‌کار بردن آن در مبل‌ها است. شما می‌توانید برای این کار از مبل‌هایی با پایه‌های فلزی همخوان با سایر مبلمان خود استفاده نمایید.
اگر به مبل‌ها با پایه‌های فلزی علاقه ندارید و از نظر شما نمی‌توانند تکمیل کننده دکوراسیون شما باشند، مبل پایه چوبی را انتخاب نمایید که چوب آن با سایر وسایل شما هماهنگ باشد برای مثال اگر مبل دارای چوب تیره است، برای
میز تلویزیون به سراغ ترکیب تیره از چوب و فلز بروید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید میز جلو مبلی خود را به این شیوه با مبل‌ها ست کنید.

تنها به یک وسیله اکتفا کنید

اگر به این ترند علاقه پیدا کردید، درست مثل ما! ولی می‌خواهید یک کار کم ریسک‌تر را امتحان نمایید، به شما توصیه می‌کنیم به جای اینکه تمام مبلمان دکوراسیون خود را از این گروه انتخاب نمایید، تنها به یک عنصر، اکتفا کنید.
فرقی نمی‌کند یک صندلیِ شاخص با رنگی متمایز باشد که پایه های فلزی دارد یا اینکه یک
کتابخانه ترکیبی با چوب و فلز، توجه شما را به خودش جلب نموده باشد؛ به این صورت شما از این ترند به زیبایی در خانه خود استفاده نموده‌اید بدون اینکه زیاده‌روی کرده باشید. 

یک ایده دیگر برای استفاده از این ترند دکوراسیونی، این است که یک میز خاطره زیبا را برای گوشه اتاق خود پیدا کرده و روی آن را با قاب عکس یا آباژور تزئین کنید. همچنین بسته به فضایی که در اختیار دارید دو صندلی و نشیمن برای میز ناهار خوری خود انتخاب کرده و با سینی های مزه زیبا این ترکیب را کامل کنید.

از استفاده رنگ ها نهراسید

معمولا مبلمان ترکیبی چوب فلز، به صورتی هستند که فلز به کار رفته در آن‌ها به رنگ مشکی است، به بیان دیگر امکان تغییر رنگ آن وجود ندارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که رنگ چوب را تغییر دهید، با توجه به سلیقه خود از رنگ های روشن یا تیره استفاده نمایید.

در ترکیب متریال چوب و فلز باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ما می‌توانیم فلزات را از نظر رنگ به سه گروه رنگ های سرد، گرم و خنثی تقسیم کنیم. فلزات دارای رنگ‌های سرد مثل نقره، استیل و آلومینیوم و فلزات دارای رنگ های گرم مثل برنج، مس و طلا، فلزهای رنگ شده به رنگ های مشکی یا فرفوژه‌ها از جمله رنگ‌های خنثی هستند؛ این گروه بندی به شما کمک می‌کند تا رنگ سایر بخش‌های دکوراسیون خود را به درستی انتخاب نمایید تا تعادل طبع رنگ‌ها را رعایت کرده باشید.

اگر در دکوراسیون اتاق شما بیشتر از وسایلی با رنگ‌ ‌های گرم استفاده شده است، پیشنهاد می‌شود از فلزات با رنگ‌های گرم بهره ببرید و اگر برعکس از رنگ‌های روشن استفاده کرده‌اید، فلزات با رنگ های سرد را به کار ببرید. اما اگر رنگ دکوراسیون شما خنثی است، فرقی نمی‎کند و می‎‏توانید هم از فلز‌های سرد و هم گرم یا ترکیبی از آن‌ها استفاده نمایید.

مطالعه این مقالات نیز به شما پیشنهاد می شود:

با الهام از morfurniture

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *